Založ si blog

Nechcem také médiá!

Tak toto bolo už aj na mňa moc. Dnes ma jeden známy upozornil na video zverejnené na Facebookovom profile Reedukačné Centrum Bystričany. Na svojej stránke majú od založenia iba pár príspevkov. A reedukácia vôbec nepatrí medzi moje oblasti záujmu. Ale tak, ako môjho známeho, aj mňa dostalo 4,5 minútové video, v ktorom zamestnankyňa centra rozoberá nedávnu reportáž RTVS o tomto centre a porovnáva ju s vlastnou skúsenosťou.

To, ako popisuje, že reportáž ukazuje úplne iné pozemky, budovy a priestory, zatiaľ čo reč ide o tomto centre, vo mne vyvolalo silné rozhorčenie. Reportáž ukazuje polorozpadlú budovu s množstvom odpadkov, zatiaľ čo za skutočné priestory ukázané na fotografiách zamestnankyňou sa centrum vôbec nemusí hanbiť. 

Zamestnankyňa vyvracia výroky z reportáže ohľadom hygieny, podmienok a perspektív chlapcov z centra. Taktiež dementuje hlavné posolstvo reportáže, že chlapci žijú v horších podmienkach než väzni vo väzení. Komentuje dokonca aj pochybné vyjadrenia prokurátorky Generálnej prokuratúry SR Zuzany Hozovej a zaujatého starostu obce Bystričany Filipa Lukáča.

Vyjadrujem svoju podporu centru a veľmi by som chcel, aby sa reportáž Miriam Dobrotovej a Erika Adamsona prešetrila.

Rozumiem. Ale toto zašlo už priďaleko!

Ja rozumiem, že v dnešnej dobe kaštieľ, v ktorom sa centrum nachádza, nemusí byť vhodným miestom pre reedukáciu. Rozumiem, že ročné náklady na centrum nemusia byť primerané tomuto účelu a taktiež verím, že sa dajú nájsť priestory vhodnejšie. Rozumiem, že štát môže pristúpiť k zníženiu počtu reedukačných centier. Ale vytvárať takto očierňujúce reportáže – toto nie som ochotný akceptovať!

Kam sa podela objektivita médií, keď takto účelovo klamú a verejne svoju lživú reportáž prezentujú národu? Toto zašlo až moc ďaleko!

Ale povedzme si, že ďalšie reportáže natočili aj Jojka a Markíza, ktoré používajú podobné vyjadrenia o šokujúcich až nevyhovujúcich podmienkach v centre, príp. o podmienkach detí horších než majú väzni.

Podľa jednej z reportáží to bol práve starosta obce Bystričany, ktorý dal ohľadne centra podnet ministrovi školstva. Mimochodom práve starosta otvorene hovorí, ako v politickom spektre panuje zhoda na zrušení tohto centra a očierňujúce reportáže hrdo prezdieľal na stránkach obce. Jedna plus jedna sú predsa dve.

Napadá ma hneď niekoľko dôvodov, ktoré môžu stáť za týmto očierňovaním centra a verím, že vás tiež.

Vďaka zamestnankyni centra sme mali možnosť získať druhý pohľad, ktorý ukazuje, že médiá tu nie sú preto, aby nám prezentovali objektívne informácie, ale aby nastavili náš postoj podľa niekoho zadania. Aj keď som o tom mnohokrát počul, je iné, pokiaľ to pocítite na vlastnej koži. A budem hľadať ďalšie takéto prípady, pretože mám dojem, že je ich ohodne viac, než dokážem teraz pripustiť.

Nie je to váš názor: ZLO MEZI NÁMI

27.05.2024

Viete, je mi smutno. Náhodou som narazil na český Deník TO z mája 2024. Priznávam, nečítal som ho. Upútala ma jeho titulná stránka. Keďže sa jedná o protiprúdový časopis, predpokladajme, že bude písať a podporovať opak toho, čo píše mainstream, takže premiéra Fica by nemuseli vykresľovať v tom najhoršom možnom svetle. Či je to tak, či onak, titulná stránka tohto [...]

Posvätná kniha hinduizmu označená za „extrémistickú“

18.05.2024

Bhagavadgíta, jedna z najvýznamnejších posvätných kníh hinduizmu, niekedy dokonca označovaná ako „Biblia hinduizmu“, jej autoritu prijímajú všetky hinduistické filozofické školy. Vzdelanému čitateľovi ju netreba predstavovať. Ani vo sne by mi nenapadlo, že by mohla byť označená ako “extremistická”. A predsa k tomu došlo – na území Ruska, pričom sa jednalo aj [...]

A predsa vyhrali

15.05.2024

Myslel si, že sa pobavím, ale fakt ma to naštvalo. Kamarát mi poslal do messengeru vtip o Jehovových svedkoch. Hnusný, hanlivý. Vo mne to vrelo. To sme sa dostali až na také dno, že sa budeme zabávať na účet bezbranných? Jehovovi svedkovia čelia permanentnému osočovaniu nielen intelektuálne zabrzdených jedincov, ale aj novín a webových médií. Na Slovensku asi neexistuje [...]

varín, tiso

Po 30 rokoch už po Tisovi nebude pomenovaná ulica vo Varíne. Obec má pol roka na zmenu

26.06.2024 14:26

Súd vyhovel žalobe prokurátora GP, že označenie ulice Dr. Jozefa Tisu vo Varíne nie je v súlade so zákonom.

Robert Kaliňák

Kaliňák: Letisko Sliač by mohlo byť pripravené na stíhačky o tri až päť rokov

26.06.2024 14:03

Na Sliači by mali byť stíhacie lietadlá trvalo umiestnené.

Fico, fiala

Bratislava kritizovala Fialu za jeho výrok k medzivládnym konzultáciám. Neúctivý? Naopak, bol výrazom rešpektu, reaguje český premiér

26.06.2024 13:58, aktualizované: 14:20

Český kabinet tento rok v marci pozastavil medzivládne konzultácie pre rozdielne názory na kľúčové témy zahraničnej politiky.

hlina

Hlina podal trestné oznámenie na Lesy SR pre podozrenia z machinácií pri ťažbe kalamitného dreva na Horehroní

26.06.2024 13:45

Hlina kritizoval obstarávanie ťažby kalamitného dreva na Horehroní už v júni.

branoha

Pokiaľ je vôľa, ľudia vedia nájsť východisko z akejkoľvek situácie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 6
Celková čítanosť: 8702x
Priemerná čítanosť článkov: 1450x

Autor blogu

Kategórie

Archív