Založ si blog

Nie je to váš názor: ZLO MEZI NÁMI

Viete, je mi smutno. Náhodou som narazil na český Deník TO z mája 2024. Priznávam, nečítal som ho. Upútala ma jeho titulná stránka.

Keďže sa jedná o protiprúdový časopis, predpokladajme, že bude písať a podporovať opak toho, čo píše mainstream, takže premiéra Fica by nemuseli vykresľovať v tom najhoršom možnom svetle.

Či je to tak, či onak, titulná stránka tohto slobodného média, snažiaca sa vyjadriť, že nenávisť, hlavná príčina vyhrotenej situácie na Slovensku, ktorá nakoniec vyvrcholila atentátom na premiéra, graduje aj v Česku. Je podložená piatimi citátmi známych českých politikov namierených proti postrelenému premiérovi a taktiež hlavným titulkom “ZLO MEZI NÁMI” hneď vedľa Ficovho portrétu s podtitulkom ‘Na Fica střílejí i Češi. Proč?“.

Zdroj: https://denik.to/kvetnove-to-prave-v-prodeji-ma-100-stran-a-novou-obalku-co-ukryva/

Celý tento koncept vo mne zanecháva skôr horkú pachuť. Všetky tieto výroky podsúvajú obraz, že Fico je zlo, nepriateľ a že toto vlastne hovoria aj spomínaní politici, vrátane českého prezidenta a že vlastne strieľať je OK. Aj keď to podľa všetkého nebolo zámerom, odnášam si záver, že Česko je vlastne už dávno sformované proti Ficovi.

Nad týmito podprahovými správami sa dnes už snáď iba málokto pozastaví. Média na nás používajú tieto manipulatívne metódy denne a okrem textového obsahu, človek dostáva aj ten “správny obraz a postoj”. Zakomponovaný „medzi rečou“. Je to teraz tak pohodlné – človek sa ani nemusí zamyslieť a kompletný názor dostáva priamo od médií. A médiá sú čisté, veď ich nemožno popoťahovať za žiadnu vetu.

Ja sa pýtam – kam sme to dospeli?

Na Slovensku sa strieľalo. Opäť. Tentokrát na ústavného činiteľa. Ten bol zasiahnutý. Bojoval o život. Toto nám príde v poriadku? Chceme, aby sa streľba stala na Slovensku normou?

Zastavme sa. Toto nikto z nás nechce. Zastavme nenávisť. Zastavme rozdelenie. Veď sa pozrite, kam to všetko speje!

Pokiaľ niekto nie je schopný pozrieť sa na situáciu aspoň tak, že zasiahli človeka, alebo ak to niekto nebodaj čo i len máličko schvaľuje (a to z akéhokoľvek dôvodu), zamyslite sa, aké obrazy ste od médií prijali. Je to totiž jasná indícia toho, že to nie je váš názor. Je to názor, ktorý vám vnútili médiá. Vy ste predsa tiež človek. Na ich manipulačné techniky sme neboli pripravení.

Ak ste pripustili, že na tom niečo môže byť, máte môj obdiv. Je to prvý krok k uvideniu toho, akú silu médiá majú a ako dokážu formovať verejnú mienku.

Predkladám alternatívu titulnej stránky, ktorá sa na postreleného premiéra, bez toho, či sympatizujem s jeho politickým smerovaním alebo nie, díva ako na človeka.

Začnime byť ľuďmi.

Šliapol vedľa on alebo médiá?

06.07.2024

Pred necelými dvoma rokmi som sa bavil s jedným popredným politikom. Na ulici. Pôsobil úplne normálne, nedíval sa na mňa nijak z výšky a na moje prekvapenie mal veľmi fajn názory. Aby som to uviedol na pravú mieru, v diskutovanej téme mal rovnaký názor ako ja. A aj keď sme odvtedy neboli v kontakte, zapamätal som si ho ako niekoho, koho v budúcnosti s radosťou podporím. [...]

Posvätná kniha hinduizmu označená za „extrémistickú“

18.05.2024

Bhagavadgíta, jedna z najvýznamnejších posvätných kníh hinduizmu, niekedy dokonca označovaná ako „Biblia hinduizmu“, jej autoritu prijímajú všetky hinduistické filozofické školy. Vzdelanému čitateľovi ju netreba predstavovať. Ani vo sne by mi nenapadlo, že by mohla byť označená ako “extremistická”. A predsa k tomu došlo – na území Ruska, pričom sa jednalo aj [...]

Nechcem také médiá!

16.05.2024

Tak toto bolo už aj na mňa moc. Dnes ma jeden známy upozornil na video zverejnené na Facebookovom profile Reedukačné Centrum Bystričany. Na svojej stránke majú od založenia iba pár príspevkov. A reedukácia vôbec nepatrí medzi moje oblasti záujmu. Ale tak, ako môjho známeho, aj mňa dostalo 4,5 minútové video, v ktorom zamestnankyňa centra rozoberá nedávnu reportáž RTVS o [...]

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

branoha

Pokiaľ je vôľa, ľudia vedia nájsť východisko z akejkoľvek situácie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 11517x
Priemerná čítanosť článkov: 1645x

Autor blogu

Kategórie