Založ si blog

Európa je rozdelená

Európa je rozdelená. Každá krajina je tlačená k tomu, aby sa jednoznačne vyprofilovala a postavila na jednu alebo druhú stranu – musí byť jednoznačne proamerická alebo proruská. Nič medzi tým. A v krajinách sa vytvárajú nálady, že tá druhá strana je nepriateľ.

My sme samozrejme tí dobrí. A oni – no fuj, ako môžu? A je priam neuveriteľné, že toto nastavenie sa vytvorí aj v jednej aj v druhej skupine krajín – proti tým druhým.

No moment. A prečo sa mám profilovať? Prečo sa ja, obyčajný človek, mám profilovať? Veď mňa zaujíma moje mesto, alebo dedinka, v ktorej žijem, príp. okolie, kde sa pohybujem. Chcem žiť spokojný život so svojou rodinou v mieri a v dostatku. Chcem vychovávať svoje deti, radovať sa s nimi, smiať sa zo všedných vecí, mať s okolím dobré, priateľské vzťahy, vypomôcť si, ak je potreba. A rovnako sú na tom moji susedia.

Veď – a kto by nechcel?

A predpokladám, že v krajinách, ktoré vnímame, že sa vyprofilovali opačne než my, žijú úplne rovnakí ľudia ako sme my. Tiež majú svoje životy, svoje rodiny, chodia do práce, vychovávajú deti a tiež sa starajú o to, aby sa mali fajn – aby svoje deti rozvíjali a odviezli ich do krúžku, navštívili svojich rodičov, vypestovali si nieco na záhrade a cez víkend si spravili nejaký fajn výlet alebo sa stretli so svojimi priateľmi. Vôbec to nie je tak, že by boli zlí, vymýšľali proti nám nejaké plány. Nie. Žijú rovnaké životy ako aj my.

Kde teda vzniká potreba profilovat sa? Kde vzniká potreba niekoho označiť za nepriateľa? Kde vzniká potreba spájať sa s inými krajinami proti niekomu?

Ani si neuvedomujeme, ako je pre nás moment vyprofilovania sa zasadný. Veď, ako sa dívame na človeka, ktorý nezastáva náš názor? Sme schopní sa s nim pohádať a úplne ho odpísať – nech je to ktokoľvek, či už to bol doteraz náš dobrý kamarát, kolega alebo dokonca niekto z rodiny! Je tento názor skutočne tak dôležitý? Je podstatnejší než to, či mám ja alebo on radšej chlieb alebo rohliky? Či svoj voľný čas radšej trávim nad dobrou knižkou alebo si radšej vyrazím na bicykli? Veď toto sa môjho každodenného života týka omnoho viac než to, ako sa má alebo nemá profilovat tá či oná krajina.

A následné sankcie, blokády, embarga … toto nie je nič, čo mi pomôže v mojom každodennom živote – ani mne, ani podobnej rodinke v inej krajine.

Práve naopak, pre nás všetkých je výhodné, keď sa nadprodukcia z jednej krajiny využije v druhej. Keď vieme doviesť surovinu, ktorá nám chýba. Keď si môžem kúpiť kvalitnejší tovar. Proste keď spolupracujeme. A následne, keď môžem ísť kamkoľvek na dovolenku, alebo keď môžem poslať svoje deti študovať do ktorejkoľvek krajiny. A nie keď zatvárame hranice.

Je úplne zásadne prestat sa rozdelovať. Práve naopak – hľadať to, čo chce každý človek. Spojme Európu! Aspoň na začiatok.

Posvätná kniha hinduizmu označená za „extrémistickú“

18.05.2024

Bhagavadgíta, jedna z najvýznamnejších posvätných kníh hinduizmu, niekedy dokonca označovaná ako „Biblia hinduizmu“, jej autoritu prijímajú všetky hinduistické filozofické školy. Vzdelanému čitateľovi ju netreba predstavovať. Ani vo sne by mi nenapadlo, že by mohla byť označená ako “extremistická”. A predsa k tomu došlo – na území Ruska, pričom sa jednalo aj [...]

Nechcem také médiá!

16.05.2024

Tak toto bolo už aj na mňa moc. Dnes ma jeden známy upozornil na video zverejnené na Facebookovom profile Reedukačné Centrum Bystričany. Na svojej stránke majú od založenia iba pár príspevkov. A reedukácia vôbec nepatrí medzi moje oblasti záujmu. Ale tak, ako môjho známeho, aj mňa dostalo 4,5 minútové video, v ktorom zamestnankyňa centra rozoberá nedávnu reportáž RTVS o [...]

A predsa vyhrali

15.05.2024

Myslel si, že sa pobavím, ale fakt ma to naštvalo. Kamarát mi poslal do messengeru vtip o Jehovových svedkoch. Hnusný, hanlivý. Vo mne to vrelo. To sme sa dostali až na také dno, že sa budeme zabávať na účet bezbranných? Jehovovi svedkovia čelia permanentnému osočovaniu nielen intelektuálne zabrzdených jedincov, ale aj novín a webových médií. Na Slovensku asi neexistuje [...]

Kaliňák, Šutaj Eštok,  Gašpar

Jednou z verzií vyšetrovania atentátu na Fica je, že útočník nebol osamelým vlkom

19.05.2024 16:38, aktualizované: 17:04

Šutaj Eštok upozornil, že spolupáchateľmi neboli dvaja ľudia z Handlovej, ako sa šírilo na sociálnych sieťach.

irán.  Ebráhí Raísí

V Iráne havaroval jeden z prezidentských vrtuľníkov

19.05.2024 16:04

Spolu s Raísím cestoval aj iránsky minister zahraničných vecí a ďalší predstavitelia. Ich stav je nejasný.

danko, majerský

Danko: Za okrúhly stôl by si mali sadnúť médiá a vládna koalícia. Líder KDH avizuje nové pravidlá aj mediálny úrad

19.05.2024 15:30, aktualizované: 17:20

Podľa lídra KDH Milana Majerského by sa nad sebou mali zamyslieť aj novinári, no „zošnurovať“ médiá podľa neho nie je najlepší spôsob.

Elon Musk

Elon Musk spustil v Indonézii satelitný internet Starlink

19.05.2024 15:01

Poskytuje ju Muskova spoločnosť SpaceX pre národný zdravotnícky sektor a cieľom je tiež zlepšiť prístup na internet v odľahlých častiach súostrovia.

branoha

Pokiaľ je vôľa, ľudia vedia nájsť východisko z akejkoľvek situácie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 6187x
Priemerná čítanosť článkov: 1237x

Autor blogu

Kategórie

Archív